BUTCHER

xp很怪

【盾铁】Frozen Sea Inside Heart 0

Frozen Sea Inside Heart 0

建议先阅读的设定:

内战后。

信件形式。

初三党的英语练手。(有要求我也可以翻一遍中文)已翻

写手我一母语并非英语,二没写过信,有bug请多多包涵,但归根结底都是对Stony的爱嘛ヽ(゚∀゚),当然欢迎私我错误之处。

 

情节概要:盾暂时性失忆,甚至忘了自己是美队(为了治疗没有直接告诉,队友希望他慢慢回想起一切。)不过只记得Tony的事,于是总是悄悄写信寄给对方,写着写着终于想起来……的一个故事。

(PS:原来是打算写大盾视角,妮妮的这篇只是个番外,但一不小心先码出了妮妮这边的,毕竟本命的力量啊。正文不知道能不能顺利完成,所以可以当这篇自成一体。)

 

    Dear Rogers,

 

    Hum…To be frank, I don’t think I will send this silly paper to you, soldier. But I still need to write down these things.

 

    Ok, get new paper and chance the addressee to ‘Tony Stark’ takes too much time, unfortunately I don’t have much.

 

    First of all, I know you want to apologize for…our fight in Siberian. 

 

    Yes? But I will never forgive you.

 

    Oh, I have never ever blamed you. I’m notqualified and I just can’t.

 

And I built a new arm for your good brother. I promise it’s the coolest that he will love it. Every part of it is better then the old one. Jar Friday will help you get them, and the shield.

 

    I tried my best to improve all of Avengers’ weapons, right except Thor’ hammer.

 

    It’s a pity that I will have no chance to fix them.

 

    The doctors said there is something wrong with my heart. It has been there for a long time. It is getting worse now, this time they are right.

 

    One month and be a hero, or half year just laying on bed. You know which one I will choose. I can do more. I can save more.Though you are not here.

 

    As a futurologist, I need to tell you there will be more troubles and pain come one after another, you have to face them. 

 

    But this would needs heroes, you have to stick.

 

    As your…lover, I’m sorry. Ok, you see, TonyStark also can say sorry.

 

    Thanks god, I always love you.

 

    Well, you may never see this. It’s fine. And I gonna to say holding a pen is such a tired work.

    Yours

    Tony

哈……说实话,我不认为我会把这封混蛋的信寄给你,老兵。

但我还是得把这些东西写下来。好吧,找一张新纸再把收件人改成“Tony Strak”得花太多时间,不巧我现在没有。

言归正传吧,我知道你想为我们……在西伯利亚的那场莫名其妙的战斗道歉。

我猜对了?但我永远不会原谅你了。

哦,我从来也没有怪过你。我根本没有资格,而且我做不到。

对了,我给你的好兄弟造了一副新手臂。Stark出品绝对赞透了,我保证他会喜欢的。当然每个零件都比九头蛇搞出来的玩意好。等你们回来Friday会帮忙的,还有盾牌。

我已经改进了所有复仇者的武器,哦当然除了雷神之锤。

可惜我是没有机会帮你们修理它们了。

医生说我的心脏出了些问题,我知道这种事早就有了,但似乎最近突然开始恶化了,不得不承认他们这次是对的。

做为钢铁侠过完一个月,还是在病床上躺半年。你知道我会选哪一个。我还能做得更好,我可以保护更多,即使你不在我身边。

作为一个未来学家,我得告诉你,你们不得不面对接踵而至的危机和痛苦,现在还只是个开端。

但这个世界需要复仇者,你必须坚持。

作为你的……爱人,我很抱歉。好吧,你看,Tony Stark居然也会道歉。

哦老天,我从始至终都爱你。

好吧,反正你估计永远也看不到这封信,这样很好。哦我不得不说,写信真是一件累人的事。

TBC

评论(6)

热度(16)